14 november: wat gaat er gebeuren en hoe doe jij mee?

In dit artikel

Het is bijna Equal Pay Day! We willen je graag uitnodigen om 14 november met ons naar Den Haag te komen en/of deel te nemen aan onze online stakingsactie

Live: het overhandigen van het #IkVerdienMeer manifest aan minister Van Gennip & gesprek over de loonkloof

Kom ook! Maandag 14 november zullen we ons manifest overhandigen aan minister van Gennip. Dit vindt plaats van 13.30 tot 15.00 uur in Nieuwspoort, Den Haag.

Dit event organiseert Ik Verdien Meer samen met de FNV. Tijdens dit programma gaan we in gesprek met vrouwen uit verschillende beroepen die te maken hebben (gehad) met de loonkloof. Na afloop willen we de werkdag samen afsluiten en het glas heffen tijdens onze maandagmiddag borrel! We hopen van harte jullie daar te zien.

Wil je erbij zijn? Meld je uiterlijk 11 november aan via deze link. Let op: er is een max. aantal bezoekers, Mochten we te veel aanmeldingen krijgen dan zullen we plekken verloten en dit bijtijds laten weten.

Online: out-of-office stakingsactie

Ook online komen we in actie! Leg je werk neer en zet je out-of-office bericht aan met daarin informatie over de loonkloof. Op die manier bereiken we zoveel mogelijk mensen. Op maandag 7 november zetten we een voorbeeldtekst op de site met alle belangrijke informatie in het Nederlands en in het Engels. Ook is er vanaf dan een social media filter beschikbaar om over je profielfoto te plakken.

Tot slot moedigen we het ten zeerste aan om zelf nog iets extra’s te organiseren! Een spandoek achter de ruiten? Leuk! Gratis iets lekkers voor de vrouwen binnen jouw bedrijf bij de lunch? Doen! Stoepkrijten? Of gewoon de hele dag vrij nemen? Ja! En vergeet ons niet te tippen indien je iets soortgelijks op de planning hebt staan: we zullen een overzicht van de leukste acties delen.