Equal Pay Day 2022

In dit artikel

It’s a wrap! Equal Pay Day 2022!

Wij kijken terug op een geslaagde dag met live en online acties en veel media-aandacht voor de loonkloof. Veel dank aan alle vrijwilligers en partnerorganisaties die dit mede mogelijk hebben gemaakt!

Het broodnodige gesprek over de loonkloof

In Den Haag gingen we, in samenwerking met FNV, met zes vrouwen in gesprek met Minister van Gennip. Bonnie, Khadija, Desiree, Marian, Sita en Berte deelden hun ervaringen met de loonkloof. We overhandigden ons manifest aan de minister. Heb je het evenement gemist? Kijk terug via Instagram, of lees op evajinek.nl het verslag. Met dank aan Kyrie Stuij, die ook in aanloop naar 14 november een geweldige reeks schreef over de campagne.

Online out-of-office actie

Online was er ook volop aandacht: had jij ook je out-of-office aanstaan? Onze social media feeds stroomden vol en we hoorden van meerdere mensen dat ook binnen hun organisatie ze steeds out-of-office berichten terugkregen!

In de media!

En dan de media: we waren te horen op Radio 1 (2x zelfs: bij Geld of je leven en Spraakmakers), BNR, Radio Sublime, te zien op EditieNL en te lezen op NOS, Algemeen Dagblad, het Financieele Dagblad, Women’s Health Magazineen Eva Jinek. Equal Pay Day en de loonkloof staan op de kaart!

Dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze actie.

Dit is pas het begin. Ik verdien meer gaat door! Volg ons op sociale media, doneer aan onze stichting, meld je ervaring via het meldpunt, en stuur je werkgever een anonieme mail om aandacht te vragen voor de loonkloof.